0 302 visningar

15 svar

Idol

Ola

21 sep 2007 kl. 21:02

Är det fler än jag som kollat Idol och kollat forumet i reklampauserna?

0

Brittis NV skåne

21 sep 2007 kl. 21:21

Jepp, tillsammans med svamprensning! :o)

0

Brittis

Ola

21 sep 2007 kl. 21:23

:-)))

0

BaWa

21 sep 2007 kl. 21:23

Personligen tycker jag faktiskt reklamen är bättre än Idol….

0

BaWa

Ola

21 sep 2007 kl. 21:32

Så du gör tvärsom, kollar forumet men löper på reklamen? :-)))

0

BaWa

BaWa

21 sep 2007 kl. 21:36

Nej, jag satt lugnt kvar och kollade på ettan ;-)

0

BaWa

Ola

21 sep 2007 kl. 22:31

:o)

0

BaWa

Cissi

21 sep 2007 kl. 22:52

Min “idol” är goliatmusseron. Fick smaka för första gången häromdagen och blev mycket nöjd. Supergott!

0

Cissi

Ola

21 sep 2007 kl. 22:56

Var(t) var din Goliat plockad Cissi?

0

Cissi

Cissi

21 sep 2007 kl. 22:59

Plockad i Västerbotten. Köpt från “Svamp i norr” (http://www.svampinorr.se)

0

BaWa

21 sep 2007 kl. 23:00

Håller med om att Goliat är god och i år känns det extra roligt iom att vi har hittat så mycket av den,  nästan i samma mängd som vi brukar hitta kantareller. Men att utse en idol bland svampar är svårt…... Jag kan bara inte välja, har så många favoriter, allt beror på hur man tillagar och vad man äter det till eller om svampen är huvudrätten. En sak är jag dock övertygad om, det finns ingen svamp som är så otroligt användbar som fårticka, den går ju att använda nästan hursomhelst.

0

Ola

21 sep 2007 kl. 23:04

Gr några exempel BaWa på hur du använder fårticka!

0

BaWa

21 sep 2007 kl. 23:10

Steker den naturell som den är, stuvar med grädde på ex.vis macka med ost och tomat, använder den i diverse grytor, framförallt chili con carne, har även gjort grytor där fårtickan varit huvudingrediensen, dvs inget kött alls, panera och helstek som biff, finhacka och blanda ut köttfärsen till tacos, svampbiffar med ägg, lök och mjölbröd, pyttipanna med lök och potatatis. Där hade du iaf några uppslag ;-)

0

BaWa

Ola

21 sep 2007 kl. 23:18

Får lov att ge den en chans. Tack BaWa!

0

BaWa

"JAS"

22 sep 2007 kl. 13:26

Hej på er! jag som inte ens brukar plocka fårticka!? får någ lägga om tankesättet om fårticka kanske, den finns ju i stora mängder. Går den att torka?

0

BaWa

BaWa

22 sep 2007 kl. 17:06

Jadå, det går utmärkt att torka den.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone