Jag brukar alltid torka rimskivling och rensar därför utifrån detta. Ta inte äldre exemplar, de är oftast mest angripna. Har jag många exemplar skippar jag foten helt och hållet, men man kan spara den allra översta centimetern. Borsta rent hattarna ooch lägg dem med skivorna nedåt på en bricka eller tidningspapper och låt ligga en stund. Många smådjur kryper då ut. Jag brukar också skära bort den yttersta delen av hatten på stora exemplar. Ta inte bort skivorna. Skär sedan hattarna i tunna skivor och torka dem.
Rimskivling har ganska mild smak. Den är inte särpräglad på något sätt. Passar bra stekt som den är som tillbehör till kött. jag har också använt den som ingrediens i renskavsgryta med gott resultat. En aning Worshirecestersås förhöjer smaken!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.