Har jag gjort en tavla? Var ute och letade kantareller, gula och trattar. Hittade dessa, se bild, orange kantarell tror jag. Visste inte när jag plockade att de är sällsynta. Läste i svampbok hemma. Växte i utkant av bokskog, Boksly med “grön” markyta. Lokal, mellan Tyringe och N. Rörum. Åkte efter vägledning till Ringhult, som tidigare har beskrivits. Där fanns ingen svamp, men många bilar och en sur gubbe. Tog andra turer och hittade 40 liter trattar, 6 liter gula och kanske en raritet. Kanske borde jag inte plockat? Men ursäkta! Kommer aldrig att upprepas.
Bild 1. Gul kantarell finns för att jämföra färgen
Prova att istället för att förminska dina bilder i procent att i paint gå in under bild och sedan attribut och skriva in 1200*960 i storlek, dina bilder blir då stora.
Vägbeskrivningen dit är säkert inte för svamp, utan för vederbörande bråkat m bonden och ville lura dit folk!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.