JAg har en storpudelsvalp, han är otroligt jubbig och bitar på alt och är allmänt olydig och vild, dock dresserad på sina punkter ...
Min fråga är om ajg kan ta med honom när ajg plockar svamp, man är lite rädd att han äter någon farlig svamp.
sist när jag rensade ogräs kom odjuret och hoppade in i min ogräshög och åt jord, för att sedan busa runt ...
Jag har två tibbar, en drygt 8 år och en 11 månader. Den lille äter också det mesta han hittar, gärna jätteäckliga saker som spillning mm. Dessutom har han visat stor lust till blåbär och lingon (och i början av sommaren var han galen i smultron), och idag såg jag att han mumsade i sig ett antal trattkantareller. Min vuxna hund åt också det mesta när han var valp, men det slutade han med i ettårsåldern. Dock har han ett antal gånger lett mig fram till stora bestånd av både gula kantareller och trattisar, troligen för att han tycker att det är trist att gå i koppel (han rymmer om han får chansen) i skogen och och han leder mig rätt kommer vi fortare därifrån.
Valpen får springa fritt än så länge, och det är väl bättre att han äter älgspillning än giftsvampar. Och som han håller på är han nog snabbt mätt…
Jo det vore väldigt praktiskt att kombinera svamppolockning med att man rasta hunden. Det vore fantastiskt om hunden kunde leda än till kantarellerna.
Man kunde kanske prova med att ge honom en liten köttbullebit, varje gång vi hittar kantarell.
Hunden vår har fått smak på köttbullar sedan norpade åtta köttbullar från matbordet ...
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.