Jag har dem redan förminskade till thumbnail på datorn men det går inte att kopiera dem och klistra in dem trots att jag klickar fram länken “Jag vill bifoga en bild”.
Så jag hoppas att ni som vill kolla mina svampar går in på AoTs forum på de länkar jag lagt in så länge
De där låter komplicerat och jag vet att de finns många som är duktiga på de här, så vänta ska du se att du får hjälp .
Själv lägger jag bilderna i en mapp med ” mina bilder”, öppnar och “markerar” de jag vill visa.
Förminskar dem till 30 %, flyttar dem till “skrivbordet” och där har jag dem tillgängliga att visa i svampguiden ( eller vart de ska )
Det låter mycket krångligare än vad det är, har du ingen i närheten som kan hjälpa dig ?
Nä jag är autodidakt vad gäller det mesta dvs jag har lärt mej genom prövande erfarenheter även med datorer och internet,men forumen (jag är med på pelargonforum också) har ju olika mekanismer för inläggning av bilder…..........Igår visste jag knappt ens hur jag skulle skriva här det var ju ett nytt forum (här skulle det vara en smiley)
Öppna bilden i paint gå till ändra storlek ta 50/50 spara som förminskad bild eller nåt(så gör jag) Gå till Forum och där klickar du på jag vill bifoga bilder du får upp tre alternativ bläddra till mappen där du har sparat bilden markera och tryck på infoga eller vad det står!Sedan kivkar du på vad det nu står Fortsätt eller skicka (kommer inte ihåg) och sedan är det klart!
Lycka till
Hej Gunnel.
När du klickat på “Jag vill bigoga bilder” ska du nästa steg klicka på “skicka”.
Då kommer det upp så du kan se/hitta till vart bilden ligger i din dator och kan klicka på den.
Sen tror jag det står “fortsätt” eller “slutför” som du då ska klicka på.
PS. Välkommen till svampforumet förresten, jag brukar också hålla till på Pelargonforumet i bland. (evas lekstuga ;-) ) Hoppas din “mårbacka från mårbacka” trivs och har hälsan.
1)Skriv ditt inlägg!
2)Fyll i signatur under DITT NAMN
3) Klicka på pilen t.h. om rutan “Jag vill inte bifoga bilder”. Nu kan du välja “Jag vill bifoga bilder”.
4) Klicka på SKICKA (Här tror jag det hakar upp sig för många för amn vill ju ha med bilderna innan man skickar - men lugn bara…)
5) Nu kommer det upp en ruta med fyra tomma vita fält. Klicka på “Bläddra” t.h. om ruta 1. Nu är du inne i dina filer och mappar. Bara att klicka på den bild du vill ha och sedan på “öppna” eller “välj” eller vad det står i dialogrutan.
Sedan kan du fortsätta att klicka på “Bläddra” t.h. om Bild 2 o.s.v om du vill.
6)När du valt färdigt klickar du på knappen NÄSTA STEG.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.