0 247 visningar

4 svar

Rökslöjskivling nu?

Salasias

27 sep 2007 kl. 21:45

Jag hittade ett stor gäng svampar som jag fick för mig var rökslöjsskivling. Jag lärde mig dem i vintras, när svampsäsongen höll på till 18 januari, så jag är “van” att hitta dem i december, men kan det var dem jag såg idag? De smakade lite metalliskt, inte direkt råa ärtor, men med god vilja, ja…
M a o: finns de nu?

0

SvenD

27 sep 2007 kl. 21:46

Ja, det finns gott om dem nu!

0

Salasias

27 sep 2007 kl. 21:49

Ahhh, så bra. Då ryker de (!) i helgen.

0

Irene A

27 sep 2007 kl. 22:14

Kära nån Salasias, bara för att någon annan har hittat rökslöjskivling nu, behöver det väl inte vara såna du har hittat?
Metallisk smak låter lite konstigt, så jag hoppas det inte är i stekpannan de ryker om du inte är säker på vad det är.

0

Salasias

27 sep 2007 kl. 22:17

Jag var 99% säker men trodde inte de fanns vid den här tiden. Behöver nog bara det faktum att de över huvud taget finns nu, så blir jag 100% säker.
Jag dog inte i vintras fast jag åt dem 3-4 gånger..
Jo, jag tycker de smakar metall som råa..

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone