0 294 visningar

9 svar

Trattisar i Luleå

Jeanette P

30 sep 2007 kl. 14:04

Någon som vet hur det ser ut med trattkantarellerna kring Luleå området?
Jag har sökt en del men ej funnit något i huvutaget =(.
Verkar dock finnas gott om dom “söderut”, grattis till alla fina skördar ni fått :D

0

Micke Brännström. Luleå

30 sep 2007 kl. 17:33

Hej Jeanette,
Jag har varit runt halva Norrbotten känns det som men inte en enda trattis har jag hittat… :-(
Nu är då säsongen defenitivt slut så det är väl bara och vänta till nästa höst…

0

Micke o Jaenette

A-M

30 sep 2007 kl. 17:59

Nej ,säsongen är INTE slut.
Pågår för fullt.
Mail kommer.

0

Micke o Jaenette

anitha

30 sep 2007 kl. 18:03

Heja A-M

Bra att du uppmuntrar de ledsna som tror att de måste ge upp.
Du kan väl maila till mig också.

0

anitha

A-M

30 sep 2007 kl. 18:15

Kolla mailen!

0

anitha

Jeanette P

30 sep 2007 kl. 19:44

Inte hade jag gett upp än, men känns ju skönare nu då man vet att det inte är försent :D.

0

anitha

anitha

30 sep 2007 kl. 22:36

Jeanette P
Jag håller med dig. Här i Umeå går det upp och ner. Ena dagen tror jag att det är finito. Nästa dag blir jag mer hoppfull. Men jag har då aldrig varit med om en sådan konstig svampsäsong.
Jag håller tummarna för dig och Micke B.

0

anitha

Jeanette P

30 sep 2007 kl. 23:16

Jag vet dock inte hur en “riktig” svampsäsong ser ut här uppe i Luleå då det är första året här uppe och andra året i huvutaget. Jag hoppas då vi finner denna sort allihopa så vi får fylla förråden inför vintern :).
Önskar Micke B extra god tur då det är första året för honom, kanske vi ses där ute i djungeln =).

0

anitha

Micke Brännström. Luleå

1 okt 2007 kl. 00:50

Hej å hå,
Jag har köpt torkad svamp, och det kan jag säga att det är inte en promille av glädje som att plocka dom själv men vad göra när man inte hittar dom? :-/

0

Jeanette P

Maya K. I. Västerbotten

1 okt 2007 kl. 12:19

I lördags plockade syrran och jag ca 12-13l trattisar på ung. en timme strax ovanför Ö-vik. Vi hittade en del stora, men också mycket smått, så det finns säkert hopp för er i Luletrakten också.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone