Hej.
För ett par veckor sedan var jag hos en uppköpare med prima Karl-Johan svampar. Han kasserade närmare hälften av partiet pga en parasit som gjorde svampen otjänlig och giftig. Parasitangreppen var obetydliga och svåra att se. Angreppen satt på rörens undersida och såg ut som små inbuktningar. I övrigt var svamparna av högsta klass. Små fasta och vita på undersidan. Ej angripna av larver eller sniglar. Jag har sökt i litteraturen utan att få något svar. Är det någon som vet vad det här är för parasit och hur giftig den är. Jag plockade svampen utanför Eskilstuna.
Med allra största säkerhet så blev du blåst.Fick du tillbaka den “kasserade” svampen eller???? Om det var uppköparen som skulle stå vid Statoil på Västerleden så var han i kontakt med mej. Jag sålde inte till honom eftersom jag har avsättning på annat sätt.
Om du vill diskutera denna uppköpare mera med mej så kan du maila mej vargkramare@hotmail.com
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.