0 404 visningar

9 svar

Vresig fotomodell

Tina N Kolsva

1 okt 2007 kl. 21:06

I går när vi var på svampjakt stötte vi på Snejky. Den filuren var inte på gott humör utan väste och gjorde utfall mot kameran.Plötsligt tröttnade den på fotograferandet och kravlade upp i en gran. Jag har aldrig sett en huggorm fly upp i ett träd. Berätta den som upplevt det.Vacker var den iaf.

0

Tina N Kolsva

1 okt 2007 kl. 21:09

Inte två lika. Den här ska vara med.

Stadig blick

0

Elisabeth J

1 okt 2007 kl. 21:27

Tjusig orm och bilder!

0

Salasias

1 okt 2007 kl. 21:37

Och modig fotograf…

0

Skogsmulle

1 okt 2007 kl. 22:17

Var glad att den inte högg. Du var väldigt nära med kameran. Snygga bilder i alla fall.

0

Birgitta D

2 okt 2007 kl. 00:21

TACK Micke för att vi kan läsa svaren så vi inte behöver titta på alla bilder.

0

Lena M

2 okt 2007 kl. 07:09

Det var en tjusig orm, jag har bara sett en sådan på hela säsongen.

0

Stina Nordsjälland

3 okt 2007 kl. 13:18

En sen höstdag för några år sedan såg jag ett snoknäste i en gran. Gott en meter uppe var minst 10 stora snokar sammanflätade som et garnnystan. En ytterligare snok var på vandring upp till de andra. Kom tillbaka efter ett par timmar och kunde se, at de låg kvar, næstan orörliga, i grenklykan. Har hört att fenomenet skylles att snokarna samlar sig på detta sätt
innan de går i vinteride.

0

Med smak för svamp!

3 okt 2007 kl. 13:32

Wow vad märkligt! Ett vackert fotografi av det vore något mycket speciellt.

0

Stina Nordsjälland

4 okt 2007 kl. 11:29

Tyvärr tänkte jag inte på att fotografera snoknystan. Det var som sagt en del år sedan upplevelsen (i Danmark), och den gång hade jag inte mobiltelefon med kamera.
Det var ett riktigt häftigt syn, och flera år efter i den samma skogen var jag mycket uppmärksam i grenhöjde, för vem vill ha ett snoknystan i huvudet.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone