I går när vi var på svampjakt stötte vi på Snejky. Den filuren var inte på gott humör utan väste och gjorde utfall mot kameran.Plötsligt tröttnade den på fotograferandet och kravlade upp i en gran. Jag har aldrig sett en huggorm fly upp i ett träd. Berätta den som upplevt det.Vacker var den iaf.
En sen höstdag för några år sedan såg jag ett snoknäste i en gran. Gott en meter uppe var minst 10 stora snokar sammanflätade som et garnnystan. En ytterligare snok var på vandring upp till de andra. Kom tillbaka efter ett par timmar och kunde se, at de låg kvar, næstan orörliga, i grenklykan. Har hört att fenomenet skylles att snokarna samlar sig på detta sätt
innan de går i vinteride.
Tyvärr tänkte jag inte på att fotografera snoknystan. Det var som sagt en del år sedan upplevelsen (i Danmark), och den gång hade jag inte mobiltelefon med kamera.
Det var ett riktigt häftigt syn, och flera år efter i den samma skogen var jag mycket uppmärksam i grenhöjde, för vem vill ha ett snoknystan i huvudet.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.