Javisst! Och jag som trodde att du hade varit före mig för någon hade plockat många och bara tagit hattarna!! men prova du om en vecka igen då borde det finnas en del. Fråm motorvägen med blicken mot öster, söder ut hela betesområdet fram till nästa skogbarriär. Se upp för tjuren bara han är lite vresig. Jag skall ut i måron igen men på annat håll och annan svamp, veckan som kommer är jag i Spanien., Men sedan kanske det kan bli en gemensam tur. Vi hörs, du kan få byta till dig lite Fjällis om du vill.
Hej Affe! Sjösidan öster om motorvägen. Söder om “övergången” eller om du så vill söder om sjöarna inne hos de betande kossorna. Och nej jag har inte missat något? jo det finns säkert, jag finkammade inte det sydöstra hörnet av betesmarken, håll extra utkip på höglänta områden och vid träd och buskage. Lycka till.
Del av skörd
Jag vet inte om det kan bero på det senaste årets ihärdiga regnande, skillonaden är ju drastisk. Sanskogen har ju varit ett välbesökt litet strövområde sedan minst 30 år tillbaka. Men förra sommaren var det plötsligt så mycket mygg där att man blev tvungen att fly efter bara några minuter, trots myggmedel. Vid besök där för ett par veckor sedan var där helt igenväxt och så sankt att man inte kunde ta sig fram, det verkar som om människorna helt har övergivit området.
bifogar karta som jag hittat på Eniro: Jag har markerat vägen med rosa prickar från Barsebäck (byn), vet ju ej om du kommer från Järavallenhållet el från E6:an. Man parkerar nog bäst där min markering tar slut, sen går man in i skogen norr om vägen - fjällskivlingsområdet har jag också prickat med rosa. Man kan köra vägen in om Löddeköpinge, men det är krångligare att hitta därifrån. Bifogar även originalkarta så du kan jämföra. Lycka till o glöm inte myggmedel!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.