Några av dagens fynd.
Sudergårda änge:
Hasselvaxing, Vit hattmurkla, Epålettsvamp, Brunluddig roting, Jättekamskivling, Olivbrun spindling, Svart jordtunga, Bittermusseron, Stinklerskivling
Laxare:
Gulnande musseron, Dofttråding, Papegojvaxing, Slottsspindling
Klints:
Violettrandad spindling, Brandrussling, Diskvaxing, Bittermusseron, Duvspindling, Kragjordstjärna, Bullspindling, Zontaggsvamp, Brun klibbskivling, Grönnopping, Svart taggsvamp, Denises spindling, Brandtaggsvamp, Anisfingersvamp
Åminne:
Blodchampinjon, Stolt fjällskivling, Svart hattmurkla, Blåmusseron, Dvärgmjölskivling, Mönjevaxing
Alvena:
Gulpricksvaxing, Vildsvinsspindling, Brunluddig roting, Rynkroting, Stor lilariska, Musseronvaxing, Grisspindling, Slottsspindling, Grönpucklig tråding, Lövängsspindling, Rodnande musseron, Kornspindling, Ekvaxing, Snövit fingersvamp, Blå lökspindling, Gulfotsskölding
Dagens middag:
Marinerad kyckling på bädd av potatis, rödlök, paprika, wokgrönsaker, topppad med stekta kantareller, champinjoner och vit hattmurkla. Serverad med Café de Parissås.
Ledsen Anitha, inga trattisar idag heller…
Hej BaWa!
´Vilka häftiga rapporter du lämnar. Det är spännande att öppna forumet och kolla om du har rapporterat. Att ni inte hittar trattisar, är ju inte så mycket att göra nåt åt. De kanske dyker upp innan ni åker hem. Förresten, när lämnar ni ön?
Jag anländer den 8/10.
Min systerdotter som är svampgalen ska dra mig runt på ön så att jag får plocka. Det blir premiär för mig - beträffande Gotland. Ska bli riktigt spännande.
Tack än en gång för rapporteringen, väntar spänt på nästa.
Hej igen!
Ja, för mig är det den rödgula som är primär. Min systerdotter sade att det är så mycket att marken är nästan röd. Hon orkar inte plocka dem. Så jag hoppas att jag ska få uppleva något.
gulisarna är väl roliga men inte något viktigt. Däremot har jag blivit nyfiken på den vita taggsvampen du pratar om. I vilken miljö växer den? Jag hoppas att jag hittar den.
Tack och godnatt.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.