var ute i smålandsskogen idag. Tänkte plocka kantareller, taggsvamp och trattisar på “mitt” nya ställe. När jag kom dit hittade jag först trattisar. De var så många att korgen blev snart full, så jag fick cykla hem igen. De gula kantarellerna och taggsvamparna får jag plocka till helgen!
Vilken lycka!
...att du hittade så mycket.
Jag trodde att jag skulle hitta mycket trattisar när jag var ute i helgen men det blev bara 1 ynka liter, mycket små.
Men jag hittade ju mycket blek taggsvamp och det är en av mina favoriter.
Hoppas att du får en bra skörd av dem också.
Och, kantarellerna förståss.
Jag tycker också att taggsvampen är en mycket god svamp. Tyvärr har jag inte hunnit att komma ut i skogen denna helgen. Lördagen gick åt till torskfiske i Ronneby skärgård(hade 20 fina fiskar med hem) och söndagen ägnades åt barnbarn på fm och trädgården på em. Men på onsdag ska jag ut i svampparadiset igen.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.