0 301 visningar

9 svar

tid?

Nina A

4 okt 2007 kl. 23:23

hur mycket tid lägger ni ner på att vara i skogen?för mig räcker det med att bara vara ute så är radarn på,(men skulle jag välja skulle jag vara i skogen varje dag!) men tiden är ett kärt problem.man vet att svampen finns i skogen, men man hinner aldrig dit förrän på helgerna-och då ofta för sent (för att nån glad varit där på veckan)

nån mer än jag som funderar på att ta nästa års semester i svamptider :)?

0

Salasias

4 okt 2007 kl. 23:29

Semester i svamptid vore kanon, men det är ju bara det att man måste bestämma semestern en tid i förväg, och hade jag bestäm som nu vilket vore normal svamphögtid, så skulle jag vara besviken.
Här runt Stockholm finns fortfarande inte normal tillgång på svamp. Ute 4 timmar idag och hittar 25 stycken trattisar, en kantarell, 25 Karl-Johan.
Borde nornmalt ha hittat 50 liter trattisar.

0

cicki T Belgien

4 okt 2007 kl. 23:31

Är bortskämd eftersom jag jobbar hemifrån och har skogen runt knuten. Så jag rastar mina hundar och letar efter svamp samtidigt. 1 tim om dan ungefär.

0

Lena M

5 okt 2007 kl. 07:13

Ja det blir nog ett par timmar om dagen, minst.
Jag har ju också förmånen att ha skogen inpå knuten och det är ju så vilsamt att bara strosa runt.
Alltid ser man något intressant och matsvamp är inte nödvändigt utan det spänningen om vad som ev. kan komma i ens väg som gör det roligt.

0

GretheF Skåne

5 okt 2007 kl. 18:26

försökar att gå några timar varje dag för att holde vikten nere hittar jag då svamp är det lyckan.

0

Annette L, norr om Sthlm

5 okt 2007 kl. 18:45

25 Karl Johan??????

0

Helena A

5 okt 2007 kl. 19:07

Minst ett par timmar varje dag blir det.
Hunden ska ha långpromenad och svamp ska letas osv

0

"JAS"

5 okt 2007 kl. 19:33

Frustrerande att ni har så mycket tid till att vara i skogen, avis, avis och avis! Som stadsbo med pajjad bil blir man galen när man inte kan komma ut. Har varit i skogen 5 gånger i höst mot normalt åtminstonde det dubbla. Jag förstår dig så väl Nina A (SNYFT)

0

sj

5 okt 2007 kl. 19:43

Jag blir så avundsjuk på ni som har mycket tid att vara ute i skog och mark “jag älskar det” men tyvärr jobbar jag varje dag och har bara helgerna att tillgå,men jag har plockat ca 100L goliatmusseron ca 50 L KJ och 20 L Trattis samt ca 2 l kantareller och trattisar ska jag plocka i morgon i norra Västerbotten

0

Birgitta D

5 okt 2007 kl. 22:13

Jag borde putsa fönster och städa mer men har ett prosjekt att utföra och måste utforska produktionsskogen contra urskogen. Det går före allt annat. Hemmet förfaller.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone