0 207 visningar

14 svar

någon som vet

masse

5 okt 2007 kl. 22:53

någon som vet var jag kan finna ett par liter trattis har sökt med ljus och lykta en längre tid men nu börjar det bli för dyrt köra fler mil??

0

Geraldine Palm

5 okt 2007 kl. 22:58

Var i detta avlånga land befinner du dig?

0

mats

5 okt 2007 kl. 23:00

skåne

0

Geraldine Palm

5 okt 2007 kl. 23:04

Bromölla och två mil från Kristianstad enligt svamprapporten, lycka till!!

0

mats

5 okt 2007 kl. 23:07

tack så mycket

0

Geraldine Palm

5 okt 2007 kl. 23:20

Tänk på en sak..när man letar efter trattkantareller måste man ställa in ögonen på ett leta efter nåt brunt, har men hittat och letat efter gula kantareller, kan de vara svårt(ibland) att ställa in letandet eftar trattisar :) ere nån som känner igen detta?

0

mats

5 okt 2007 kl. 23:22

trattis har väl en egen färg som skiljer sig från övriga tycker jag?? eller

0

Geraldine Palm

5 okt 2007 kl. 23:24

Ja, de har en engen färg, men måste ställa in ögonen för att hitta dem…

0

mats

5 okt 2007 kl. 23:26

jag vågar bara söka efter dem för jag är så osäker på de andra kantarellerna

0

Geraldine Palm

5 okt 2007 kl. 23:32

olla med “JAS”, han bor ju oxå i Snapphaneland. ;)

0

Geraldine Palm

5 okt 2007 kl. 23:33

Jag menar: KOLLA med JAS…

0

mats

5 okt 2007 kl. 23:34

tack jag håller på med det

0

Geraldine Palm

5 okt 2007 kl. 23:37

Var i Skåne bor du?

0

hans

5 okt 2007 kl. 23:37

ystad

0

GretheF Skåne

6 okt 2007 kl. 19:25

Skåne är stort men jag tror att nästan alla skoger har trattkantarell just nu lite torre är dom

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone