Finns det ingen i närheten av där Hans bor och som kan erbjuda honom sällskap så att han kan få hitta trattisar. Ni måste ju vara ett antal som har den möjligheten.
Hade jag bott i närheten hade jag erbjudit mig för länge sedan. Men jag bor i Umeå. Det verkar ju ha kryllat av trattisar i södra Sverige. Det kan väl inte vara så farligt att vara lite generös. Att söka upp granskog, vad är det för råd, det tror jag att Hans redan har gjort.
Lycka till Hans, jag håller tummarna för dig och hoppas att någon generös svampplockare erbjuder dig sällskap.
HAn hade fått följa med oss oxå, men vi bor i Helsingborg så det är ju en bit! Här i skåne funkar bokskog bra, man får gå sakta o titta noga bland löven, men jag lovar, hittar du de första kommer det fler. Mitt råd är åk till närmaste bokskog!! Som du ser fr JAS bilder osv. går vi skåningar ofta i bokskogarna :o) Lycka till!
OM man är “osäker” som svampplockare är det en enorm trygghet att kunna få gå med någon som är mer erfaren än en själv.
Jag pratar av egen erfarenhet.
Vilken enorm betydelse det har haft. Vilket i sin tur har gjort att jag kan reka själv och titta med nya ögon. Det kostar inget att vara generös.
Hans verkar ju ha åkt långa sträckor för att hitta trattisar.
Låt han avgöra vad som är för långt el inte. Vi medmänniskor kan erbjuda sedan är det han som avgör.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.