0 244 visningar

12 svar

tråkigt

hans i ystad

5 okt 2007 kl. 23:20

har jag fel på bilen vill alla hjälpa mig men vill jag finna svamp är det kalla handen vad är svampfolk för personer??

0

ES

5 okt 2007 kl. 23:50

De kanske går och lägger sig i tid, så de orkar upp imorgon förmiddag för att plocka svamp? ;)

Åk till sten och mossa i blandskog för att hitta trattisar.

0

hans

5 okt 2007 kl. 23:51

oki tack får se i morgon om jag hittar det någon stans.mvh hans

0

Geraldine Palm

5 okt 2007 kl. 23:54

Alla svampmänniskor går inte & lägger sig… har sett folk som lägger in komentarer 03.34… här på FORUMET…Följ ES råd, åk till en blandskog, Lycka till!

0

hans

5 okt 2007 kl. 23:56

oki får se om jag får två mackor med trattis i mon då

0

Geraldine Palm

5 okt 2007 kl. 23:57

Hoppas du hittar 3 liter!!!:)

0

hans

5 okt 2007 kl. 23:57

haha det tvivlar jag på börjar bli lite pessimist nu

0

Geraldine Palm

6 okt 2007 kl. 00:23

Nej,hoppet e de som överlever, good luck!!!

0

Geraldine Palm

6 okt 2007 kl. 00:25

Synd att vi bor så långt ifrån varandra, annars hade jag kunnat bjuda dig på en svampmacka!!

0

anitha

6 okt 2007 kl. 06:40

Finns det ingen i närheten av där Hans bor och som kan erbjuda honom sällskap så att han kan få hitta trattisar. Ni måste ju vara ett antal som har den möjligheten.
Hade jag bott i närheten hade jag erbjudit mig för länge sedan. Men jag bor i Umeå. Det verkar ju ha kryllat av trattisar i södra Sverige. Det kan väl inte vara så farligt att vara lite generös. Att söka upp granskog, vad är det för råd, det tror jag att Hans redan har gjort.

Lycka till Hans, jag håller tummarna för dig och hoppas att någon generös svampplockare erbjuder dig sällskap.

0

Brittis NV skåne

6 okt 2007 kl. 08:37

HAn hade fått följa med oss oxå, men vi bor i Helsingborg så det är ju en bit! Här i skåne funkar bokskog bra, man får gå sakta o titta noga bland löven, men jag lovar, hittar du de första kommer det fler. Mitt råd är åk till närmaste bokskog!! Som du ser fr JAS bilder osv. går vi skåningar ofta i bokskogarna :o) Lycka till!

0

Brittis

6 okt 2007 kl. 08:40

Ett annat tips är ju att gå in på rapporter, välja skåne, o läsa var alla gör sina fynd!

0

anitha

6 okt 2007 kl. 09:04

OM man är “osäker” som svampplockare är det en enorm trygghet att kunna få gå med någon som är mer erfaren än en själv.
Jag pratar av egen erfarenhet.
Vilken enorm betydelse det har haft. Vilket i sin tur har gjort att jag kan reka själv och titta med nya ögon. Det kostar inget att vara generös.
Hans verkar ju ha åkt långa sträckor för att hitta trattisar.
Låt han avgöra vad som är för långt el inte. Vi medmänniskor kan erbjuda sedan är det han som avgör.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone