Hej
Jag är lite av en nybörjare och brukar plocka kantarell, trattkantarell och karljohan. Nu har jag ju upptäckt att jag inte kan äta karljohan, så för att inte bara plocka kantareller av olika slag tänkte jag att jag får börja plocka de andra svampar som jag känner igen, däribland citronslemskivling. Är den någon som har nåt bra förslag på hur man tillagar den på bästa sätt. (för visst är det så att sopparna är mer svårsmälta än skivlingarna, eller?)
Citronisen har en förmåga att färga stuvningen mörkgrå. Ta inte för mycket, då ser anrättningen oaptitlig ut! Max typ en fjärdedel, annars blir det bara en grå gegga… Om det finns mycket, ta hellre små ex än stora, de stroa brukar vara geggigare och gråare än de små nämligen. Lycka till :-)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.