0 456 visningar

10 svar

på kompost

Lisa G

7 okt 2007 kl. 21:40

hittade mängder av dessa på en “kompost” i skogen, doftar lite suspekt, kan inte riktigt säga vad, bränt? mycket kompakt, urnupna skivor. Tacksam för hjälp

0

Birgitta F

7 okt 2007 kl. 21:42

blåmusseron…...Går att äta med nogranna förberedelser om man inte gillar gummi-smak = )

0

Salasias

7 okt 2007 kl. 21:46

Åhh…min favorit! Stekt bara rakt upp och ner.
Jag har inte hittat en enda i år… snyft.

0

Lisa G

7 okt 2007 kl. 21:46

Tack Birgitta!
jag har blivit med kamera och nu är det ännu roligare att vara ute i skogen, den fixar närbilder på 2cm fantastiskt! blev ännu nördigare i en hast enligt barnen. Vilka förberedelser? avkokning eller?

0

Birgitta F

7 okt 2007 kl. 21:49

har lagt in ett recept hösten 2006 ..jag gillar inte gummismaken men med en parika variant funkar den ypperligt….....smaken är som baken…receptet har du här:
http://svampguiden.com/visa_recept.asp?nr=232

0

Salasias

7 okt 2007 kl. 21:51

Brända gummismaken finns bara som färsk. Den smakar inte bränt gummis om stekt.

0

Birgitta F

7 okt 2007 kl. 21:55

jag blev jätteglad när jag hittade mängder hösten 2006 .........men jag kan iaf inte äta den stekt…men vi är alla olika ..prova dig fram Lisa nu har du flera tips

0

Irene A

7 okt 2007 kl. 21:57

Inte som gummi, men en ganska genomträngande smak som inte alla gillar. Med mycket grädde tycker jag att blåmusseronen funkar bra.

0

Lisa G

7 okt 2007 kl. 22:54

Tack alla
Gissa vem som ska rensa komposten imorgon?
Återkommer med utlåtande,,,

0

Lisa G

7 okt 2007 kl. 22:59

Salasias
Jag kan dela med mig, vill du ha torkad? för det var ganska mycket där.

0

Salasias

7 okt 2007 kl. 23:03

Tack, men det låter lite komplicerat. Med porto och skicka osv. Jag SKA hitta själv, men väldigt omtänksamt av dig.
Jag är ute varje torsdag, lördag och söndag, och blåmusseron är en sen svamp, så jag har chansen kvar..

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone