0 579 visningar

8 svar

Älgjakt???

Annika

8 okt 2007 kl. 16:08

När startar älgjakten i år i Västra Götaland? Vågar man sig ut i skogen? Är det någon som har något tips inför jaktsäsongen.

0

Affe Nv Skåne

8 okt 2007 kl. 16:34

Det bästa du kan göra är att besöka Jägareförbundets hemsida. Där kan du kolla jakttider för olika vilt och säkert hitta något annat bra att veta också.

http://www.jagareforbundet.se/

0

Birgitta D

8 okt 2007 kl. 17:22

En kompis till mig som är jägmästare svarade att man vågar sig visst ut i skogen Såvida man inte är osams med jägarna.

0

Helena A

8 okt 2007 kl. 17:48

Älgjakten började idag i hela södra Sverige.
Denna vecka är det nog flest med jägare ute.

0

Marie

8 okt 2007 kl. 17:49

Skaffa något självlysande. Vissa har väst men det kan räcka med en självlysande keps och kanske några band runt armarna. Finns i jakt/fiskeaffärer eller hundbutiker. Kolla också efter skyltar på småvägarna, brukar stå “Jakt pågår”. Var extra försiktig om du har hund och släpper den lös.

0

gunhild

8 okt 2007 kl. 18:04

Det kan vara farligt att vara ute under jakten om man träffar skadeskjutet vilt (björn)
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article960487.ab

0

Evus

8 okt 2007 kl. 18:19

Reflexvästar finns på MAXI för en billig penning.45:- har jag för mig att det var.

Alla med ICA-kort fick hämta en gratis för ett tag sen.Och det gjorde ju jag förstås.

Kan ju även vara bra att ha när man är ute och går i mörker.

0

Annika

8 okt 2007 kl. 21:12

Tack för alla svar, skall i morgon införskaffa mig en reflexväst och gå ut och plocka svamp till helgen.

0

Mia

9 okt 2007 kl. 01:43

Någon som vet om man vågar bege sig ut i skogarna Haninge-Dalarö ?

Kollade in länssyrelsens sida men jag förstod inte och sen fick jag inte upp jaktschemat över Stockholmsområdet.

http://www.ab.lst.se/templates/InformationPage____4893.asp

Jag är skitskraj när det gäller sånt här.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone