0 253 visningar

12 svar

Tickapåbjörk

BirgittaD

8 okt 2007 kl. 20:54

Kan någon säga vad detta är för ticka. Den har passande björkfärger

0

Alf pallin

8 okt 2007 kl. 21:34

Ett förslag klibbticka

0

Birgitta D

9 okt 2007 kl. 09:26

Tack Alf.
Trodde också det p.g.a. den skarpa kanten men vill helst ha lite orange på klibbticka så var osäker.

Mvh

0

AnnaMaria Dalarna

9 okt 2007 kl. 11:35

Hej Birgitta!
Du får väl klättra upp och lukta på den.=)

0

Birgitta D

9 okt 2007 kl. 11:38

Hej AnnaMaria.

Hur går det med projektet?

0

BirgittaD

AnnaMaria

9 okt 2007 kl. 11:48

Projektet går trögt. Har kommit på att jag valde ett mkt förvirrande ämne. Eller också är det jag som är förvirrad.Spindelskivlingarnas undergrupper…
Hur dum får man vara?
Går det bra för er med arbetet?
Har du hämtat hem mallen för projektarbetet på Umu:s hemsida?
Jag lyckas bara få hem förstasidan, hur gör man?

0

BirgittaD

Marit D

9 okt 2007 kl. 13:07

Finns nog bara framsidan, fanns i alla fall bara när jag prövade. Det övriga får du hitt på själv.

0

BirgittaD

Birgitta D

9 okt 2007 kl. 13:14

Jo jag tackar jag spindlingarnas undergrupper precis som om det inte vore nog med bara spindlingar. Finns ju hur många som helst.

0

Björkeldticka

Hans v E

9 okt 2007 kl. 19:29

.

0

Björkeldticka

Birgitta D

9 okt 2007 kl. 21:48

Tack Hans. Skall kolla det i ryman/ Holmåsen och se om jag kan hitta den annars vill jag gärna att även någon annan bekräftar.

0

Birgitta D

9 okt 2007 kl. 22:21

Den liknar ju inte bilden i Ryman/Holmåsens bok på björkeld ticka inte heller Irene A´s bild på nätet. Hjälp Klas J.

0

Irene A

10 okt 2007 kl. 08:39

Jag kan inte heller få det till något annat än klibbticka.

Någon eldticka är det inte, och absolut inte björkeldtickan, som växer nästan resupinat med kort utskjutande hattar. Eldtickorna har brunt porlager, som kan bli lite blekare grått med tiden, men aldrig så ljust.

0

Hans v E

10 okt 2007 kl. 13:50

Ursäkta. Det var lite förhastat. Detvar ju så uppenbart, med den vassa kanten och allt.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone