Jag är ingen expert men vill föreslå ändå om jag får, ler. Beror lite på vad du tänker dig. Om du bara vill lära dig matsvampar och giftsvampar och dess förväxlingssvampar är ju Pelle Hombergs och Hans Marklunds “Nya svampboken” mycket bra. Om du vill kunna slå upp en massa andra svampar är ju Ryman Holmåsen “svampar en fälthandbok” en variant. Dessa har jag och tycker jag kommer ganska långt med dem, annars frågar man här och får snabbt svar, ler.
Nya svampboken är väl den lämpligaste… Står så mycket som saknas i andra böcker, bra uppbyggd med ett lättläst register, bra bilder och lättläst text, även för yngre svampplockare.
Mickes bok har jag bara bläddrat halvsnabbt igenom, absolut ingen dålig bok, men kanske som ett andra val (sorry Micke).
Klas bok, återstår väl att se när den kommer. Antar att den inte innehåller så många tickor som tidigare bok. :)
Lycka till med svampboksköpet.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.