Svea Silverstolep-Johansson
28 aug 2005 kl. 23:43
Där jag bor i Västergötland var KJ-säsongen igång 1 månad tidigare än förra året. Det innebär att den redan är slut i år när den började förra året, d.v.s. runt 1/9. Det känns inte kul att veta att det roliga redan verkar vara över.
Är det någon som vet om det är vanligt att det kommer en ny omgång? Det borde vara som bäst nu när det har regnat mtycket efter en ganska lång torrperiod.
Berätta gärna om era egna erfarenheter runt om i landet.
Även undertecknad bor i Västergötland, och jag har också märkt att det verkar ganska tvärdött på Kallefronten nu, men jag hoppas fortfarande på en andra omgång. Däremot kan jag inte hålla med om att de inte kom förrän runt 1/9 förra året. Jag vill minnas att jag var ute och plockade ganska stora mängder redan under första halvan av augusti, och sedan kom de i flera omgångar. De sista plockade jag en bra bit in i oktober (t.o.m. slutet av okt om jag inte minns fel). Fast förra året är det mest extrema jag varit med om i karljohanväg, det var ju knappt att man kunde tala om ”omgångar”, utan det kändes snarare som en enda lång sammanhängande period med toppar och dalar. Hur som hels så håller jag i alla fall hoppet uppe, och under tiden kan man glädjas åt stora mängder rimskivling och blodriska.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.