Jag tänkte, såhär i slutet av säsongen, kittla er med en bild från en svamputlykt till Dalsland i augusti.
Resultatet av en dags plockning blev inte så dåligt, eller hur?
Nu ligger godingarna och väntar i frysen. Jag ser redan fram emot nästa års utflykt!
Det är det jag alltid sagt och trott, i Dalsland, vår gamla bortglömda avfolkade bygd, i det obesökta hörnet av Sverige, I Dalsland,, där är den mest utpräglade husfasaden fortfarande är eternit,,, DÄR finns de bästa svampskogarna.
För att understryka detta kan jag berätta om en gubbe jag en gång träffade i en skog i Hagfors, vi var några vänner som höll på att plocka lingon och började naturlitvis språka med honom om kantareller, jag berättade om mitt lite udda nöje och delgav honom att jag under detta år (98) hade plockat ihop nästan 400 kg..(vilket är jä-ligt mycket kanaterller) ,, jahadu sade han i år har jag hittills plockat 1,5 ton, mest i… just det.. Dalsland.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.