Hej Jas . Dock ser din svamp inte ut som öronmussling utan som jag nyligen fick hjälp med på sg- ringmussling.Kolla min tråd på “Vad öär detta?”
Patrik!!!
Jag älskar öronmussling. Brukar skära den i småbitar o steka som bacon-jättgott. Dock lyckades ett gäng japaner avlida 2004 då de ätit mängder av dem i JAPAN.
Själv kommer jag att fortsätta äta dem.
Ni därborta i öst!!!
Grattis att Ni också får ta del av denna goda svamp. Men det är fortfarande Bohusläns landskapssvamp och i Pelle Holmbergs bok finns endast västkusten utnämnd som växtplats.
Men jättekul att den växer även därborta så att jag kan plocka den när jag är i mina hemtrakter.
Daniel!
Du låter ganska bitter i ditt inlägg. Varför är du inte glad???
Svampguiden är ju till för att hjälpa varandra, i en förhoppningsvis positivt anda.
Att den växer här på västkusten som Tittit säger var nog antagligen närmast till för att underlätta, snarare än att få någon att tro att den är begränsad till västkusten .
Anders: Jag kan intyga att det inte var något fel på mitt humör när jag skrev inlägget. Och bittar orkar jag helt inte vara, det tar för mycket på krafterna.
Inlägget gick bara ut på att påpeka för tittit (och läsare av hennes inlägg) att öronmusslingen är ganska allmän. Något som hon tydligen inte kände till sedan tidigare.
Och som hämnd(!) dristar jag mig nu till att övertolka dig, Anders:
Du lät lite förkyld i ditt senaste inlägg! Får jag rekommendera en Vicks? :)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.