Bara för man inte är skyldig o sätta upp skyltar, innebör det inte att man bör låta bli! Jag tycker att det är toppen för både jägare och andra skogsbesökare! Om de tar ner skyltarna när de åker hem vill säga :o) Har hänt mig att samma skylar suttit uppe 2 veckor utan jägare, trist det!
Egentligen ska det väl inte vara någon fara. Jägarna ska ju identifera att det är en älg som kommer och inte en människa innan dom skjuter… Men för att ändå vara på säkra sidan är det bra med reflexväst. Det kan ju vara så att en jägare avfyrar en salva mot en älg och missar och bakom älgen längre bort står man själv och riskerar att träffas. Har man reflexväst ökar jag chansen att jägarna ser en och då inte skjuter.
Så fort det blir älgjakt så blir det ett jävla liv. Vet ni inte om att det är jakt året runt? Från första Juli till sista Juni.Då skulle det ju i princip va livsfarligt att vistas i skog o mark året runt. Inte sant?
Läs jaktabellen så ser ni att det är alltid nåt djur det är tillåten jakttid på.
Alla jägare är inte vansinnigt,skjutglada idioter. Kött vill ni ha men det ska inte finnas några jägare. Dessutom så är det vissa stadsbor som tror att det är allemansrätt i våra trädgårdar bara för att vi bor på landet.
Kamma till er o sätt er i soffan.
Det händer ju inte så sällan att jägare i hastigheten vådaskjuter både sig själva och andra, förra året var det många sådana olyckor. Det är inte konstigt egentligen - när man har suttit där ett par timmar blickstilla o småfrusit, så är det nog lätt hänt att man hamnar i någotslags hypnotiskt tillstånd mellan dröm och vakenhet så att man får för sig att allt som rör sig i skogen är villebråd.
Jo vi vet att det är jakt året om, det var inte det denna tråden gällde!
Det är fler, många fler jägare ute i skogen under älgjakten som nog är en av de största jakterna, rätta mig gärna om jag har fel!
Vad är det för fel på en tråd som tar upp säkerheten för “skogslullande” stadsidoiter, som jag då tydligen! Och jägarna själva? sedan kan jag bara sorgset beklaga intrånget på era trädgårdar, fast hur det hamnade här, förstår jag inte! Fast jag är ju bara stadsbo, jag!.....med ca 30 års boende på landet…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.