0 485 visningar

10 svar

Leopolds svampbok

"JAS"

15 okt 2007 kl. 15:58

Här sitter man och snöar med en massa svampälskare mitt på dagen. Är hemma med sonen 5år, förkyld. Han tittar på film och hjälper mig att laminera lite bilder och så. Så tittar han på mina svampbilder och försvinner en stund och återvänder med sin nygjorda svampbok från dagis. Den har jag inte sett innan och blev så klart jätteglad, så nu får jag väl ge bort lite svamp till dagiset så de får prova lite. De lagar egen mat som väl är.

vilken art

0

Ola H

15 okt 2007 kl. 19:34

Där har du en framtida vapendragare!

0

Birgitta D

15 okt 2007 kl. 19:59

Vilka underbara bilder.

0

"JAS"

15 okt 2007 kl. 20:25

Hej på er! Visst är det kul. Han och dottern 11år gillar att hänga med ut i skogen fast den lille vill ju helst bli buren efter ett tag och då blir det lite tungt, kamera, korg och rygga med fika och bok, men det är det värt.

0

"JAS"

15 okt 2007 kl. 20:32

Här är han det lilla svampmostret. Han gillar att äta helst råa, rensa går åxå bra.

Äter och rensar

0

Norma nö skåne

15 okt 2007 kl. 20:43

Det var ju en söt påg!!

0

Marie

15 okt 2007 kl. 21:21

Go´ grabb. Det ska börjas i tid vet du väl. Vi här på forumet vet att han har en jättebra “kameralärare” också.

0

"JAS"

15 okt 2007 kl. 22:05

Tackar, tackar! Han fotar redan med min Nikon.

0

JAS Montessoriförskola!

Elisabeth J

15 okt 2007 kl. 23:39

Hej JAS!

När du skrev att förskolan lagade maten själv så undrade jag vadå????? Sedan såg jag att din son gick på Montessoriförsskola jag besökte en byskola en gång i tiden som hade en lärare som undervisade efter den pedagogiken jag blev helt betagen vad jag såg!

Jag har alltid varit pedagogisk intresserad och är utbildad fritidsledare jag har jobbat mycket med barn.

När jag arbetade på fritidsgård hade jag svamptema hade stekt olika sorters svamp som ungdomarna fick provsmaka, trodde aldrig de skulle vara så intresserade, men så hade vi matlagningsgrupp också.

Om du vill kan jag göra i ordning ett litet material på svampfärgade garnprover som du kan ge till förskolan, Det ska alltid uppmuntras för personal som är intresserade att lära barn om naturen,
Det är en rikedom vi har och gratis är det också att vistas i naturen brukar jag säga.
Hör av dig om du är intresserad!

0

JAS Montessoriförskola!

Janne "JAS" Svensson

16 okt 2007 kl. 09:55

Hej Elisabeth J. Ja det vore jättekul. Själv bodde jag i Gävle i 6 år oah pysslade med lite av varje, bla. åkte jag på marknader och sålde eget växtfärgat garn. Plockade allt, färgade själv, köpte garn i Gärbo. Men jag provade aldrig att färga med svamp. En sak ska du veta när det gäller Montessori att varje skola/föreståndare/rektor har olika tolkningar, mina äldre söner fick jag ta ut från en Mon. skola för några år sedan och idag är denna skola väldigt kritiserad och drar denna fina pedagogik i smutsen, tyvärr. Gå in på min hemsida http://www.luftkuddeland.se (jag jobbar åxå med barn) där hittar du min mailadr.

0

JAS Montessoriförskola!

"JAS"

17 okt 2007 kl. 17:34

Elisabeth J vart tog du vägen??

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone