0 244 visningar

12 svar

Dagens "stora"skörd, bild

Evus

16 okt 2007 kl. 15:40

Jag vill bara visa min gigantiska skörd från i dag.
Tänk att man kan bli så glad för det lilla.

Det var iallafall härligt att gå i skogen. :-))

0

Dagens storaskörd, bild

Lena M

16 okt 2007 kl. 17:03

Och jag ber att få gratulera, nu blir det fest förstår jag.

Här börjar det att avta med svamp nu, men hos dig började det väl aldrig, eller ?

0

Dagens storaskörd, bild

Evus

16 okt 2007 kl. 17:24

Tackar Lena.
Ja, det kanske börjar nu…..

Trattkantareller och gul trumpetsvamp lös helt med sin frånvaro, men dom kanske är på G härikring nu. Man vet aldrig :-)))

0

Dagens storaskörd, bild

GretheF Skåne

16 okt 2007 kl. 17:45

Var det svårt att bära hem. men vist är dom vackra särskild KJ

0

Dagens storaskörd, bild

lilla my

17 okt 2007 kl. 09:50

Tja, du fick ju ihop till en riktigt god svampsmörgås i alla fall, så jag får gratulera :)

0

Dagens storaskörd, bild

buffy

17 okt 2007 kl. 09:55

Det är dubbelt så mycket KJ som jag har hittat på hela säsongen =)

0

Dagens storaskörd, bild

Evus

17 okt 2007 kl. 10:23

Ja Grethe, det var väldigt jobbigt, fick nästan lite ont i ryggen. :-)

2 svampmackor gav KJ och dom var precis så goda som dom brukar vara.

Det jag tänker är, dom var i så fint skick så kanske att KJ säsongen har börjat NU, här i Stockholmstrakten.

0

Dagens storaskörd, bild

GretheF Skåne

17 okt 2007 kl. 19:47

Jag hoppas det för dig ni har inte haft mycket svamp där i år

0

Dagens storaskörd, bild

Geraldine Palm

17 okt 2007 kl. 22:17

Hoppas det, ska till ett “KJställe” norr om stan, på fredag, kanske man hitter några exemplar.

0

Dagens storaskörd, bild

Birgitta D

17 okt 2007 kl. 22:21

Ska åka och vara barnvakt i Stockholmstrakten till helgen. Kanske skall åka en dag tidigare och kolla svampen. Barbarnen har gett upp om svamp hemmavid. Här i norra Småland har vi alltmöjligt men inte sett en enda Karl Johan i år.

0

Birgitta D

Geraldine Palm

17 okt 2007 kl. 22:25

Gör det, och lycka till! Hoppas du hittar några KJ.

0

Dagens storaskörd, bild

"JAS"

17 okt 2007 kl. 22:29

Men Birgitta D skogarna och ängarna var fulla med KJ veckan efter midsommar och några veckor framåt. Jag såg dem iskogarna mellan Västervik och Linköp. - Norrköping jag såg dem mellam V-Vik och Jönköping. Jag hade då på 2 dagar plockat 40lit i V-Viks trakten och trodde att det skulle hålla i sig men när Aug. kom var de borta så du var för sent ute.

0

Dagens storaskörd, bild

Birgitta D

18 okt 2007 kl. 10:23

Jag har sprungit i skogen sedan maj. Är du säker på att det inte var gallsopp du plockade. Det fanns de drösavis av. MVH

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone