Fina bilder, jag gillar nr.2 fina färger och bra skärpa, ja bra skärpa är det på alla. Jo det är klart att 1an. går inte av för hackor eller. För några år sedan “koserverade” och färgade jag olika frässorter som jag byggde små träd av jag placerade högst upp på en “kulle” (fnöskticka) med lite mossa på, sålde som tusan. Hade 2 stora som jag urholkade och fylde med skrot som inte syntes och använde dem som bokstöd. En mycket användbar svamp, så de så.
Jag plockar små söta fnösktickor som får torka. Putsar sen baksidan slät med sandpapper, sätter i en liten gardinskruv med ögla och stryker tickan med klarlack. Sen trär jag i en tunn läderrem till halsbandet. Som du ser kan man också göra örhängen bara sätt i en krok.
Roligt knåp tillsammans med barnen, man går först ut i skogen och samlar material.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.