Hej Ola, kantslöjskivlingen har en tunnare fot som är vattrad utan en tydlig ringzon. På JAS bild 1 så ser man att foten har en rinzon, och foten är mycket bredare i förhållande till hattbredden jämfört med kantslöjskivlingen. Nu syns det inte på era bilder, men spindelskivlingar och slöjskivlingar har helt olika färg på skivorna också.
Hej Michael, tur att du är med o bromsar lite. Jag ser de skillnader du pekar på men uj, nu ökar svårighetsgraden igen, eller vad säger du JAS?
Michael, av namnen att döma är de inte ens närbesläktade. Kan det va en brist i den ursprungliga indelningen? Ingen kan få mig att tro att deras gener inte har det mesta gemensamt.
Jaha du Ola, jag gick ju på din hänvisning direkt men vi är nog lite för ivriga. det kommer att ta sin goda tid att lära sig detta. Jag har just snackat med kompisen i Tyskland han skall leta vidare och så gärna göra svampaffärer med oss i framtiden så vi får väl hoppas på något sådant.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.