0 282 visningar

17 svar

Härmar "JAS"

Geraldine Palm

19 okt 2007 kl. 22:36

Från skog till panna.

0

Härmar JAS

Sofia, Skåne

19 okt 2007 kl. 23:14

Vad har du mer i pannan förutom kantareller? Sopp? Det ser jättegott ut. Trevlig idé att härma JAS!

0

Härmar JAS

Geraldine Palm

19 okt 2007 kl. 23:17

Rynkad tofsskivling(rimskivling), citrongul slemskivling och lite blek taggsvamp. Mums, min son äter detta som “snacks”.

0

Härmar JAS

Sofia, Skåne

19 okt 2007 kl. 23:56

Jag har aldrig hittat dessa sorter utom taggisar. Ser dem bara i min svampbok *avis*. Visst är det härligt när ungarna äter något så nyttigt? Vår äldsta som inte gillar grönsaker, har börjat älska svamp! Det trodde jag aldrig skulle hända, men det gjorde det! :)

0

SOFIA;SKÅNE

Geraldine Palm

20 okt 2007 kl. 00:15

Underbart att vi kan dela med oss av skogens rikedomar.

0

SOFIA;SKÅNE

Geraldine Palm

20 okt 2007 kl. 01:07

Sofia, såg i ett annat inlägg(som e på g NU)Att du plockat sopp i 30 år. Tråkigt att du inte hittat rynkad tofsskivling. och citrongula. Själv har jag plockat svamp i 34 år så vi kanske är i samma generation?

0

Geraldine!

Sofia, Skåne

20 okt 2007 kl. 02:10

Du har säkert gått och lagt dig, men jag svarar ändå. Jag har fram tills nu aldrig vågat att plocka något annat än sopp och kantareller. I september månad hamnade jag av en slump här på svampguidens sida och en ny värld öppnade sig för mig. Jag är en försiktig general och skulle aldrig våga äta en okänd svamp utan ett gk från er alla. För en månad sen tog det Franco en hel dag att övertala mig att inte slänga en mandelriska!

Jag är 51. Jag tycker att du har ett så vackert förnamn! :)

0

Sofia

Geraldine Palm

20 okt 2007 kl. 02:24

Nix pix, fortfarande vaken. Vad lustigt, jag har oxå varit här på SvampGuiden sen sep. mån.Tack för att du tycker att mitt namn e vackert, morsan döpte mig efter Charlie Chaplins dotter, franskt namn.Jag är 39 år, har plockat svamp sen jag var fem år. Min moster, Inger Palm, har lärt mig allt jag vet, nästan. Våran släkt är från Finland, ej finnländare, finlandsvenskar, dom äter det mesta, skämt å sido, skäggriskor,pepparkremlor och sånt vi inte skulle plocka, jag brukar plocka åt min mormor,hon gillar dom.(stark.specielll smak). Var I Skåne bor du?

0

Sofia

Sofia, Skåne

20 okt 2007 kl. 02:37

Så häftigt med ditt namn!!! Jag måste avslöja att jag döpte min dotter efter en skådespelerska. Jag älskar film (förutom svamp). Min f d svärfar var finandssvensk och jag älskar hans mat, Skeppar är ett finlandssvenskt namn. Vissa finladssvenskar säger att de känner igen det för det är en stor släkt från Vasa. Jag bor i Malmö.

0

Sofia

Geraldine Palm

20 okt 2007 kl. 02:46

Min finlandssvenska släkt är från Västra Nyland, södra Finland ( mammas sida). Min Far är från Peru, andra sidan av dena jord.Vad heter din dotter? Jag bor i Vällingby. Jobbade sommaren -86 i Arild, som bagerska på ett hotell. Känner du till Arild, i Kullabergen?

0

Sofia

Sofia, Skåne

20 okt 2007 kl. 02:56

Då förstår jag att du pratar spanska. Så häftigt! Jag har varit i Arild, fast det är länge sen. Jag har förstått att du är stockholmare. Jag har periodvis bott och jobbat i Sthlm. Det är en underbar stad! Min dotter heter Kim efter Kim Novak (en Hollywood skåderspelerska med tjeckiskt påbrå, före din tid!). Jag har helt vänt på dygnet och kan dessutom inte sluta läsa böcker på nätterna. Det är hopplöst. Vi får nog avrunda för idag. :

0

Sofia

Geraldine Palm

20 okt 2007 kl. 03:05

Ja, de e nog bäsr att vi avrundar här.Väl mött på FORUMET imorgon!Bella notte!

0

Sofia

Sofia, Skåne

20 okt 2007 kl. 03:07

Bella notte!!!

0

Härmar JAS

R. Olig

21 okt 2007 kl. 00:17

Är det fingersvamp som dyker upp i nedre delen i bild1 ?

0

Härmar JAS

Sofia, Skåne

21 okt 2007 kl. 00:47

:)))

0

R.olig.

Geraldine Palm

21 okt 2007 kl. 14:03

Ja, de är det. :)

0

Härmar mig själv

"JAS"

21 okt 2007 kl. 20:42

1 smalmacka (bara smör) och en med massor av smör, grädde och ost mums, mums.

0

Härmar mig själv

Nikke Småland

23 okt 2007 kl. 01:53

Suck nu blev jag hungrig igen… så underbart det såg ut…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone