Det var ett bra tips att få veta var jag kanske kan få “napp” på trattisar.
Jag har passerat Laxå ibland så det är överkomligt i antal mil (vet inte hur många).
Men jag behöver nog en hel dagsutflykt i så fall.
Jag gav upp skogsutflykter i helgen när jag inte fick några bra rapporter på trattisar och började renovera vardagsrummet istället.
Kanske nästa helg?
Jag har inte varit runt Västerås eller Laxå i år, men tyvärr väldigt få trattkantareller runt Örebrotrakterna där det annars varit gott om kantarell och en del andra goda matsvampar som champinjoner och stolt fjällskivling i år!
Trattarna verkar ha torkat bort eller så har rådjuren käkat upp dem!
Nu verkar frosten ta det som ev. finns kvar!
Hej b o e! Att det tryter kring Örebro var intressant information för mig som handlare. Har haft svårt att få någe vidare betalt i Sthlm p.g.a tuff konkurrens från bl.a. Örebro-Västeråstrakten. Detta enl. mina kunder i Sthlm. Din info väcker förhoppningar om att det ska kunna lossna nu snart.
Jag tar tacksamt emot information om tillgången på kommersiella svampar i/från hela landet! Tror väl inte att det ska störa forumets policies då det väl kan finnas lika stort allmänintresse i frågan.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.