Den här lilla krabaten krockade med fönstret på min altandörr idag.
Den klarade sig och kvicknade till ganska snabbt men jag hann att ta en bild.
Den var bara lite drygt 1 dm stor.
Undrar vad det kan vara för sort?
Kanske en nattuggla, precis som jag:)
Vilken upplevelse! Jättesöt uggla, tur att den klarade sig. Vi har jämt fåglar som krockar med våra stora fönster. Hittills har en rödhake fått sätta livet till. Nu har vi tejpat tidningar på utsidan av rutorna och det verkar hjälpa.
Hälsningar från en annan nattuggla.
Jag kämpar just nu för att sluta vara nattuggla.
Men det är nog dömt att misslyckar om jag går in på Svampguiden vid den här tiden:)
Fåglar och fönsterrutor:
Det ska finnas rovfågelprofiler som man kan klistra på fönstren så att fåglar inte flyger in i dem. Men jag vet inte riktigt var man får tag på dem.
Ja, jag har läst om dessa profiler. Jag blev bara helt desperat för det krockade fåglar dagligen hos oss. Det händer alltid just på hösten. Måste ha med ljuset att göra.
Jag kämpar också med att vända tillbaka dygnet. Jag har lovat mig själv att lägga mig i tid ikväll.
Godnatt Enelie!
Vilken fin liten krabat. Även om jag får lite rysningar av känslan av kuslighet när jag är ute och går kvällspromenaden med jycken och hör ugglan hoa så tycker jag de är fina fåglar och älskar synen av deras sätt att ibland rulla med huvudet. De är charmiga fåglar.
Tur att det inte blev värre än så av krocken. En dm är ju inte stort. Finns det så små ugglor eller kan det ha varit årets unge?
// Från en nattuggla till en annan
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.