Har det lite körigt i kväll, far än hit än dit och nu är det dags för godnattsaga. Tänkte först dela med mig av lite skogsbilder från Söderåsen i dag. Ingen svamp bara skog och vatten svampen kanske kommer senare eller i morgon.
Så´na skogar har jag aldrig fått tillfälle att avnjuta, annat än vid pisspaus på genomresa. De är tyvärr sparsamt representerade på mina breddgrader. Men kom jag plötsligt på. Det finns faktiskt ett bokbestånd i miniatyr lite norr om mig. På Gettjärnsklätten lite väst om Sunne närmare bestämt. Något gör att klimatet och jordmånen är lite speciell på ett litet område där.
Tja, om 3 veckor ser det lite annorlunda ut och absolut inte som på mina bilder. Om du inte har varit på Kullen (inte min bild) i nov. så kan jag beskriva den kusliga stämmning som kan råda där i nov (kullamannen) eller åxå den friska trevliga soliga som jag hoppas du får när du är där men definitivt inte den färgglada som råder nu.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.