Linda E, hoppas du inte bryr dig om vad folk har för uppfattning om Fårticka. Det är en utmärkt matsvamp, vilket du säkert redan känner till, eftersom du eftersöker den. Jag saknar den också. Den är användbar tillsammans med en mängd sköna maträtter (vilket du också säkert känner till) Kort sagt, till er andra, “Sluta hata Fårtickan” Sveriges mest dissade svamp.
Håller med Göran, man plockar ju det man tycker om själv, eller hur? Hoppas du inte tog illa upp, Linda, jag kan tänka mig att du kanske inte heller skulle välja exakt samma svampar som jag jagar efter. Har en kompis som gillar fårticka, hon brukar få mina fynd och sen får jag vårtig röksvamp av henne för hon kan inte med dem.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.