0 322 visningar

12 svar

Trattisar i Sverige

Hans Myhre

24 okt 2007 kl. 22:19

Var i Sverige finnes masse trattisar?  Her på østlandet i Norge er det omtrent ingenting, tenker ta en tur over grensen.. men var skal jeg reise?

0

"JAS"

24 okt 2007 kl. 22:20

Småland!

0

AnnaMaria

24 okt 2007 kl. 22:48

(Nord)Västra Dalarna. Massor av Trattisar när jag var ute förra veckan. Men vi har haft ett par frostnätter och just nu är det -2.2 grader
(Finns det inget tecken för grader på datorn???)
Är inte säker på kvaliten nu.

0

Enelie, Linköping

25 okt 2007 kl. 01:10

Jag fick ett tips här på forumet för ca. en vecka sedan (Ola H) att det finns gott om Trattisar i trakten Laxå/Örebro.
Hoppas att du hittar noe på din tur.

0

Mikael R

25 okt 2007 kl. 05:43

Mina grannar plockade 10 kg trattkantareller den gångna helgen här i Västergötland trots att vi har haft ned till ca -7º. Just nu på tidiga morgonen är det -6º.
Bif en liten bild när jag själv var ute.

AnnaMaria, för att skriva gradtecknet på datorn: försök med att hålla ned “Alt”-tangenten och knappa “0186”.

0

Mikael R

25 okt 2007 kl. 05:52

AnnaMaria.
Förtydligande: siffrorna ska knappas in på de numeriska tangenterna till höger på tangentbordet, när man vill ha fram gradtecknet.

0

Erica

25 okt 2007 kl. 07:08

I Boråstrakten finns det otroliga mängder. De är också större än normalt.

0

sj

25 okt 2007 kl. 08:24

I Västerbottens kustland finns det enorma mängder, plockade 50 l på 2 timmar igår

0

Till SJ

Elsy

25 okt 2007 kl. 09:13

Hej!
Så roligt att höra att det finns trattisar i vårt kustland jag har varit ute och sökt dessa juveler men utan större framgång!
Skulle du kunna tipsa mig ungefär var det kan tänkas finnas lite till mig me?
Tack på förhand!

0

Mikael R !

AnnaMaria

25 okt 2007 kl. 10:11

ºººººººººººººº =))

Tack så mycket!

0

Svenske traktisser

Hans Myhre

25 okt 2007 kl. 10:41

Takk for tipset!

0

Elsy

25 okt 2007 kl. 10:54

Tack för tipset om gradtecknet!
Funkar jättebra!

0

Till Elsy

sj

25 okt 2007 kl. 12:53

Om du tittar på rapporter så får du tips ex Hökmarksberget

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone