Tjenixen!!
Fick expertbladet idag, 8500kr nu!!
Finns även en Nikon D40 med ett extra objektiv 55-200 för 7500. Får lite beslutsångest vad jag skall välja?? Gillar att ta bilder men vill hålla det på amatörstatus. Givetvis styr pengarna oxå, kan man få ett råd!?
Hej Stefan Ohlsson. Ja du, kan tyvärr inte hjälpa dig där då D40 inte var något allternativ för mig utan mitt val var mellan D80 och D200 men D200an är lite för tung att släpa på i skog och mark men jag vill gärna ha en och det blir en sådan nästa gång. Det är ju så att ju högre upp i nr. ju mer kamera så är det bara och jag är ju själv amatör så det får väl bli den plånbok som avgör. Jag köpte min i maj och då fick jag ge 12000:- men så är det med det digitala inget bestående värde.
det finns faktiskt ett mycket bra och billigare alternativ, en riktigt bra och allsidig kamera. pris för 5 år sedan 15000:- pix. Fujifilm, FinePix med video, halvmacro och helmacro och med en hel del finesser. Det var den jag började med och anväder den fortfarande, en del av de senaste bilderna på forumet från mig är tagen med den. (kolla här http://www.letsgodigital.org/se/14073/tre_fujifilm_finepix_kameror/
Riktig djungel det här JAS, tack för länken!! Känns som ivarjefall svampsäsongen lider mot sitt slut så det är ju ingen panik. Får väl spåna vidare framöver. Bil å båt ska på service nu, sen är det jul så det finns många hål att stoppa slantarna i den här tiden :)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.