Har tyvärr ingen digitalkamera, så jag får förbli anonym ett tag till…. men är jag yngst här som sjuttiotalist? Bara i början av den gyllene medelåldern alltså (tack gode Gud! att man inte är 18 år längre). Om så är blir jag glad, jag menar om Klas orkar hålla igång med svampplockandet efter pensionsdagen, så har jag gott hopp om ytterligare trettio år som skogsslav :)
Hehe, nja, bilderna är något år minst, den första bilden visar den egentliga premiärturen i skogen 2006, året som till slut artade sig till en av de bästa någonsin, plockade över 320 kilo kantareller förra året…
den andra bilden är från Phuket, julen 2005, enda svampankytningen till den bilden är väl att de fickpengar familjen vällustigt brände iväg all världens väg på kläder, mat och andra nöjen till största del kom från försåld svamp…
så kan det vara…om man har bra upköpare och det dessutom finns mycket kantareller och Karl-Johan..
ska dit igen, till Phuket alltså, nästa Jul kanske.
Den bilden med svamparna har jag minsann sett tidigare :-).
Den andra (med solhatten) fick mig att tänka på Stig Helmer och sällskapsresan :-)
Till Er allihopa. Jättekul att se bilder på var och än. Roligt med sådan respons på inlägg.
Till Franco: Du ser ut som min pappa gjorde!
Roligt att se er alla.
Här en bild på mig och min Tibetanska terrier Wille,tagen för ett antal år sedan.
Wille for till hundhimlen i somras, 12 år gammal.
Han älskade att svara med i svampskogen.
Sänder också en bild på vår blivande familjemedlem som vi ska hämta på Öland 25:e nov, hoppas han också kommer att gilla svampskogen :-)))
Verkligen kul att få se alla! Min digitalkamera har havererat och förbrukade sist fyra batterier för att ta tre bilder. Så jag har ingen bild att skicka in. Men jag ser ut som en korsning mellan Geraldine, Elsy och Franco.
Var får man tag på en sån t-shirt, Hans?!! :)
Lite hjälp…
http://svampguiden.com/forum/visa/62324
Ser att denna tråd uppdaterar sig själv utan någe nytt.
Men…Jätteskoj att se er allihopa. Nu har man fått ett “ansikte” på eder alla. Så nu när någon skriver ett inlägg så får man upp bilden på hur denna ser ut.
Franco kommer jag alltid att komma ihåg, han ser ut som minn far gjorde.
Dock saknar jag bild på Cicki.
och här kommer jag!
http://butik.skrattkammarn.se/images/55001.jpg
Så här är det, jag brukar träffa den skäggige ett par gånger om året i Tösse skärgård,Dalsland(Vänern). Jag brukar alltid återfå friheten men ibland blir jag illa krokad och får nöjet att följa med den skäggige hem och bli någon kulinarisk läckerhet. Pepparotsgädda,citronmarinerad å gäddpudding tex och då givetvis med traktens SVAMP som tillbehör.I år blev jag serverad med blek taggsvamp och kantareller.
Vad roligt att så många visar bilder på sig själva. Märker även att många har intresset fiske, senast nu Morgan.
Jag älskar att fiska. Är uppvuxen med en farsa som lärde mig allt, tom att binda mina egna flugor.
Finns inge bättre än en dag i svampskogen ELLER en dag vid en sjö.
Jättekul ide av dig att starta den här tråden. Håller på som sagt att fixa ett fotoalbum och vill ju gärna ha både bilder på “svampomanerna” och var dom bor.
Vissa reser ju en hel del och då kunde det vara kul att träffas om nån har vägarna förbi. Då kan man t.ex bjuda på kost och logi.
Sorry, glömde, här kommer länken http://www.laurel-and-hardy.com/images/all.gif
Håller med dig Carina.Jag skämtade till det lite mad “JAS” och hans foto,men det “gick inte hem"Fick kritik av en person på detta forum,samt kritik av “JAS"för mitt inlägg.Lägger inte ut mitt foto p.g.a detta.
MAN SKA INTE DÖMA ANDRA MÄNNISKOR UTIFRÅN SIG SJÄLV,ALLA ÄR VI OLIKA,PÅ ETT ELLER ANNAT SÄTT OCH JAG TÄNKER INTE SATSA EN SEKUND AV MITT LIV PÅ ATT BLI PERFEKTIONIST, för det blir jag ALDRIG. Förlåt alla som jag sårat
NäHä Du cicki T Belgien. Inget tvång från min sida det går ju inte och jag är säker på att Ola skojar lika mycket som jag gör och det vet du vid det här laget. Du bestämmer hur du vill göra inte någon annan eller hur? Vill du inte så är det ok med mig. Det kan finnas hur många anledningar som helst till att man inte vill lägga ut sin bild på nätet och det har jag/vi all respekt för. Kram, kram på er där ute.
Bekänna färg??? Hur menar du då? Jag är inte alls ngn svampintresserad “buffy” från NV Skåne, utan i själva verket en pedofilgubbe med ofördelaktigt yttre och usel klädsmak, bosatt i Medelpad. Jag är likgiltig inför svamp! Jag vistas på detta forum med ondskefullt uppsåt! Det är såklart därför jag inte har skickat in ngn bild på mig själv.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.