0 268 visningar

12 svar

Vacker taggsvamp

Ulla Skellefteå

26 okt 2007 kl. 11:47

Vacker som en blomma

0

ulla

26 okt 2007 kl. 11:48

Nej det blev fel bild :)

Den här ska det vara

0

Enelie, Linköping

26 okt 2007 kl. 20:07

Jag den var verkligen vacker.
Det är väl en fjällig taggsvamp tror jag.

Brukar du äta den sorten?

0

Irene A

26 okt 2007 kl. 21:55

Mycket vacker taggsvamp det där. Ska man döma efter miljön som ser ut att vara en tallmo, är det väl motaggsvamp.

0

Ulla Skellefteå

26 okt 2007 kl. 22:12

Nej jag har inte plockat den, plockar mest kantareller o trumpetsvamp

Men dom är vackra o det fanns massor av dom

0

Irene

Ulla

26 okt 2007 kl. 22:15

Har ingen aning vilken sort det är förutom att det är nån slags taggsvamp

Många av dom var alldeles becksvarta, förmodligen har dom frusit

0

Motaggsvampen

Irene A

26 okt 2007 kl. 22:20

Det var lite märkligt med den i år, för den syntes inte alls till på tallhedarna här i trakten. Jag hittade ingen förrän jag besökte Vitberget i Skellefteå för en månad sen, men då fanns den där i massor.

0

Irene

Ulla

26 okt 2007 kl. 22:56

Det var där jag fotade svampen :)
Hittade du nåt annat?

0

hej Ulla!

g

27 okt 2007 kl. 00:26

Du är som mej plockar mest kantareller! Kul att du lade in en bild på FORUMET! så man har en bild av dej..Jobbar imorgon, men på söndag bär det av mot skogarna i…på...Lidingö!

0

hej Ulla!

Geraldine Palm

27 okt 2007 kl. 00:28

Missade lägga in mitt namn!

0

Ulla

Irene A

27 okt 2007 kl. 09:55

Den där dagen på Vitberget noterade jag goliatmusseroner på ett par ställen, fårticka, trattkantareller, gula kantareller, rödgul taggsvamp, fårticka, violspindling och många stora kolonier med brödticka.

0

Geraldine

Ulla

27 okt 2007 kl. 11:16

Åh på Lidingö bor min syster med familj, (Sticklinge)
Där brukar det finnas gott om trattisar

Lycka till

0

Irene

Ulla

27 okt 2007 kl. 11:19

Violspindling och goliatmusseron känner jag inte till men dom andra du räknar upp har jag också sett till.
Även stora fingersvampar brukar växa på vitberget.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone