Hej, har nu varit hemma några dagar efter en fantastisk resa i Rumänien. Så värst mycket svampplockning blev det inte, men tickor såg jag på många ställen, både kända och okända. Rumänerna verkade mest plocka gebe,på svenska hounugsskivling och kremlor. Mina kantareller som jag hittade var man tveksamma till och att jag tog fram luppen och tittade närmare på tickorna väckte munterhet. Skogarna som finns är fantastiska, åker man ner till Rumänien och koncentrerar sig på svamp så finns det mycket att upptäcka. Jag vill åka tillbaka. Kommer att lägga ut bilder i bildgalleriet på min hemsida under album Rumänien för dom som vill se hur jag hade det.Bif. några svampbilder.
Har nu börjat lagt ut dom första bilderna på Rumänienresan,det kommer att ta en stund innan jag bestämt vilka bilder som skall komma med, här kommer en länk till sidan.
http://pallin.nu/cpg/thumbnails.php?album=9
Tyvärr så blev det inget Ukraina denna gången, det krånglade till sig med tågbiljetterna från Liviv till Budapest.Det närmaste Ukraina vi kom var när vi åkte dressin (Ford transit) på den smalspåriga skogsbanan efter floden vasers dalgång nära gränsen, i byarna där bor det delvis Ukrainsk befolkning. Du kan följa resan på min hemsida, lägger ut bilder eftersom. Kolla på länken ovan. Vi besökte följande platser, Cluj-Napoca,Targu-mures, Bizac, Piatra-Neamt, klostren i Vartec, Agapia,Voronet, Moldovita, Sucevita, Vama, bergspasset prislop 1416 m, Visue de Sus, Sighisoara, Bran, Brasov , Azuga, Sinaia, och Bukarest.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.