Joo den finns här i närheten (promenadavstånd).
Jag fotade den redan i februari i år men dom bilderna blev jag av med när min hårddisk pajade i somras. Nu kom jag just på att jag lagt ut dem på forumet 11-12 i februari så det är bara att hämta hem.. och du jag minns också Trehörningsjö och trollhanden där.
Hej!
Tjusiga bilder gunhild!
Visst är svampen häftig!!!!
Vilka träd har ni hittat dem på?
Är det björk på en av bilderna?
Jag har hittat mina här på vide men det var längesedan,den är ju inte så vanlig!
Jag har en anteckning i min svampbok om det finns trollhand finns det oftast kantöra och det stämmer ju på bild 2.
Vad är det fullständiga namnet på denna fantastiska svamp? men kära nån Gullum är väl knapast någon trädkramare Jag tycker snarare att det liknar tassarna på ett Spökdjur. i vilket fall som hälst så är det fina bilder och jag skulle så gärna vilja hitta denna svamp men var????(Ja i skogen fattar jag men var i Sverige)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.