Jag har hört för länge sen att man ska slänga svamprenset på lämplig plats för att det ska komma nya sär så småningom. Men vad är det på svampen som i så fall kan ge nya svampar?
Hoppas ni förstår vad jag menar även om det låter lite knöligt-:)
http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=67323&fnr=1&sok=svamprens&Start=0&Offset=50&36 innehåller en del i ämnet.
Ja, det var en av de roligare strängarna i år, och jag fick rejält på pälsen,, som vanligt,
Kunde bara inte tro att Jan menade allvar när han skrev det där om sina leopardsniglar….
tror kanppt på det än…
Hursomhelt tror jag iallafall inte på att odla kantarellställen, det tror jag nog på först då jag ser det med egna ögon, (har slängt ut många kilo rens bakom knuten där jag bott, på rätt gynnsamma ställen och aldrig lyckats odla en endaste kantarell)
Men det där med sniglarna,, tja jag vet fortfarande inte vad jag ska tro, men jag litar mer på dej Jan…det låter helt enkelt för osannolikt för att vara ett påhitt..
Tråkigt nog stryker de också med av Snigelfritt, men jag brukar bära ut de leopardsniglar jag hittar till omgivande natur, så att de inte ska äta av medlet. För utan Snigelfritt kunde vi lika gärna asfaltera hela koloniområdet, så knöfullt med mördarsniglar som där är.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.