Hej på Er!
Jag har länge undrat vad alla teckenkrumerlurer betyder som många av Er använder. Jag har sett i ett inlägg förklaringarna på dessa. Men kan inte komma på var. Kan den som vet vad alla tecken betyder, berätta det här i forumet? Jag är kanske inte ensam om att inte kunna detta. Eller om hänvisning kan göras till det inlägg där det förklarades.
STORT TACK
på förhand
Ett helt nytt språk har ju utvecklats, bl.a. via sms. Blir mörkrädd ibland när jag får sms eller mail från min tonårsdotter.
Vill tillägga några till buffy’s lista:
;) betyder blinkar med ena ögat
:o) betyder positivt förvånad dvs “oj”
*asg* = asgarv
*lol* = lots of laughter
Tror det var mitt inlägg du menade i den smått hetska diskussionen om vad som är ok på forumet, men som andra påpekat finns det mängder med olika uttryck, vissa forum och mailsystem har färdiga små gula huvuden att pilla in i texten.
Detta är endel av snabbmeddelandekulturen som växt fram senaste åren, med sms, chatar och forum. Det är nog helt enkelt skapat för att behovet var så starkt :)
De flesta av oss som är födda på 70-talet eller senare har vuxit upp med och använder det naturligt även i mer seriösa sammanhang som i t.ex. “jobbmail” =)
Tack alla Ni som har tagit Er tid att besvara mitt inlägg.
Nu har jag fått dokumenten från BaWa, så nu blir det till att studera.
Fick ett mail från min son idag, 27 år, han bor i Aten, och även han hade använt sig av detta system. Så det är nog spritt överallt. Själv är jag 40-talist och har inte alls hängt med i denna tekniska utveckling. Allt som inte dödar, berikar.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.