0 232 visningar

4 svar

Svampplockning i Japan

Kerstin Lundvik

31 okt 2007 kl. 15:38

Hejsan, jag var ute och plockade svamp i Japan, typ 3 timmar fran Tokyo. Vi var typ 30 stycken som gick runt och letade svamp, 3 experter var med och resten var barnfamiljer och vanner som samlas varje ar. Sa det var roligt att fa vara med den har aret.

Folk plockade allt de hittade, sen fick experten sitta och sortera vad som vad atligt och vad som inte, det blev en ganska stort hog med de oatliga. Lite synd faktiskt, men ideen var att barn skulle lara sig. Jag gick runt och tog bilder i stallet :).

0

GretheF Skåne

31 okt 2007 kl. 15:54

Är det tilåtet att gå var man vill i Japan som det är här???????????  fina bilder du har tagit

0

buffy

31 okt 2007 kl. 15:57

Mycket fina bilder. Tycker mig känna igen hålsopp o lärksopp (och ngn strävsopp) på den nedre bilden.

0

Sofia, Skåne

31 okt 2007 kl. 16:27

Så utomordentligt spännande! Så fina bilder du tagit. De verkar ha mycket sopp. Säg konnichiwa till Japan från oss :)

0

Anki

1 nov 2007 kl. 16:50

Jättekul med lite om svampplockning i Japan!
Och fina bilder är det med!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone