Den är otroligt god.
Jag fick både hitta/plocka och smaka den för första gången hos Lena M i somras. Otroligt god “bara” smörstekt som den är.
Man tar bara hand om hatten och den är otroligt lättplockat i sina knippen.
Jag hade alltid trott att alla stubbsvampar är, antingen oätliga eller giftiga, men så är ju inte fallet.
:-))
345:-/kg det var dyrt.
Finns det verkligen färska kantareller nu?
Gunhild jag tänkte nog att du inte plockat de stora….jag passade bara på att göra ett litet inlägg i det här med rökslöjskivlingarna,som är så goda, och la in lite extra info till dom av oss som är lite nya på arten.
:-)
Ja, det är helt sjukt vilka priser det är på en del svamp i butik, och oftast är de inte så färska heller, inte kantarellerna iaf.
Min sambo var på herrmiddag för någon vecka sedan, så skulle dom iväg och handla. Dom köpte kantareller! Fast jag har hela frysen full…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.