Tina!
JAg är djupt imponerad av dina underbara foton av alla dessa olika svampar. Du har fått mig att börja titta mig omkring på ett helt annat sätt än förut. Nu ser jag pyttesmå svampar och allt möjligt.
Är du fotograf? Kan jag som gröngöling på kamera ta sådana bilder? Vad ska man ha för kamera?
Fortsätt att fota, det är lika spännande varje gång jag ser ditt namn och att det är foton med.
Tack för all underbar respons. Jag är absolut inte fotograf.Köpte en i sammanhanget billig beg kamera,ett mellanting mellan system o vanlig digital för 2300 kr.Massor med inställningsmöjligheter men inte utbytbart objektiv.Mina kunskaper har stora begränsningar.Har dock kommit på att:
Närbildsfotografering kräver bra ljus.
Att hålla kameran absolut stilla, stativ är bra.Eller ta stöd med armbogarna.
Ha koll på kamerans närbildsläge, det innebär hur nära man kan gå med linsen från objektets närmaste kant.
Min Cannon Super shot IS S3 har super macrogräns på 0 mm, kan därför gå hur nära som helst.Jag är värdelös på att fota människor.
Kul att du har fått upp ögonen för “Puttarna” Anitha, kämpa på
fota kolla o fota igen. Har du digitalt kostar det ju inte en massa film.Jag tar minst 10-15 bilder när jag hittar något spännande o hoppas att någon bild blir bra.Nu ska jag gå över till grannen med kameran, såg några små lila prickar på en vedkubbe igår.Lycka till o fota o öva.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.