0 234 visningar

5 svar

Två årstider möts!

Elisabeth J

2 nov 2007 kl. 22:02

Nu är det roliga snart slut och så har vi en lång kall vinter framför oss.
Vi får roa oss med svampkunskap och svampbilder på guiden i vinter!

Varför inte svamputbildning.
Någon ansvarar för ex.kremlor och någon annan för soppar eller har någon mer idéer som är bättre och roligare!

Trevlig Allhelgona på Er!

Tänd ett ljus!

2 november 2007

0

Sofia, Skåne

2 nov 2007 kl. 22:11

Är det is på bilderna?? Var finns du Elisabeth?

0

"JAS"

2 nov 2007 kl. 22:22

Skönt att vi bor i skåne eller hur Sofia. Har vi tur så blir det ingen is här än på ett tag. E.J. bor ca: 40 mil norr över så det är inte så långt i mil räknat men i klimat räknat jätte långt bort, klimatzon 4 tror jag.

0

Geraldine Palm

2 nov 2007 kl. 22:44

Tack d samma från ett regnigt Stockholm.

0

Elisabeth J

2 nov 2007 kl. 22:56

Hej!
Jag bor i Södra Råda mellan två sjöar Vänern och Skagern gränsen Värmland och Västergötland.
Vi har haft frost i två nätter fast det visade inte väderkartorna men inatt blir det inte frost.
Isen kommer från ett gammalt badkar som vi har vatten i för trädgården.

Jag tror fortfarande att det finns trattisar som är okej i imorgon ska jag gå och leta,det skulle visst bli strålande sol och 7 grader härligt!

0

Enelie, Linköping

2 nov 2007 kl. 23:41

Bra idé med svamputbildning eller liknande.

Kanske trådar med vägledning var man kan börja titta eller söka efter när man ska analysera en svamp på en bild.
Förväxlingssvampar. m.m.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone