Nu har det oundvikliga hänt.
När jag kröp till kojs i går kväll var det höst. Nu när jag kliver ur sängen på morgonen så har vintern anlänt. Helt vitt ute och snön faller i stora lappvantar. Det är nollgradigt ute, så det kommer säkert att tina bort.Plogbilen har redan plogat gång- och cykelvägen utanför mitt hus. MEN,MEN nu har det börjat.
Gomorron Anita och Lena. Snacka om suck.. när jag drog upp rullgardin i morse! Gårdagens svamputflykt kanske var årets sista? Min bil ser inte särskilt inbjudande it.
Tur att jag plockat in flera buketter av kärleksörten.
Jag kokade svampsoppa i går, den passar bra en sån här dag.
Hej!
Hej!
Men usch och fy för snö!
Tänk när man var yngre bara man längtade att det skulle komma och med stigande ålder är det bara jobbigt! Eller? Alla kanske inte tycker så ?
Här vräkte regnet ner i natt hörde att gränsen gick i norra Värmland på underkylt regn!
Minusgrader har vi haft i veckan som varit men plusgrader på dagarna.
Idag är det strålande solsken!
2 november 2007
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.