i går hittade jag ett par jättestora fnösktickor på en liggande Aspstam, dom var säkert runt 50 cm breda , och det är stort i mina trakter ( på bok i skåne blir dom ju bjässar) Jag hade en gång en sådan stor liggande i källaren länge , men till en jul så beslöt jag och en tjej på rixmus, att vi skulle göra en julgrupp till vår chef Åke Strid.
Jag offrade min stora ticka och gröpte ur den bakifrån så det blev en stor grotta, sedan köpte vi små tomtar och en del dockmöbler, så vart hon som skulle möblera sjuk och jag fick ta över det jobbet också. Jag limmade fast ett bord och stolar inne i “grottan” sedan försökte jag att med hjälp av pinsetter fästa tallrikar och fat på bordet, Det var dömt att misslyckas, då kom det en som var smartare än mej och tittade, förslog att jag skulle limma fast alt det småa på bordet och sedan limma fast bordet, detta funkade jättebra, om du hittar så stora tickor kanske det kan vara en kul grej att göra så här när julen närmar sig
2 bilder på fnöskticka å så fyllde jag upp med en svedticka
Vilken kul ide för mig som gillar att ” pyssla “. Dessvärre har jag inte sett så stora tickor annat än plattickor och namnet säger ju allt. Endera får de bli ett minilandskap i fnöskticka med små tomtar, eller ett landskap uppepå en platticka, skall testa.
Tack för tipset !
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.