Den här utflyckten till Småländska ostkusten bliv nog tyvärr mitt sista “stora plock” för denna säsongen. Nu återstår “BARA” skogsutflyckter med kameran och så klart åker svampkorgen med för man vet ju aldrig vad man kan stöta på ute i tassemarkerna.
Gultrumpet och Trattisar
Jag skulle tro att de är lika men därimot “tror” jag att den Trumpeten alltså har kortare växtperiod, borde vara slut för länge sedan men i år är det lite hipp som happ tycker jag. Jag hittade faktiskt ca. 5 lit svart trumpet åxå (Aug - Sep för båda enligt svampböckerna som jag har)??
Det är i granskog som det har sett mest hoppfullt ut vad gäller trattkantareller på sistone. De verkar ha “aktiverats” senare än dem i lövskogen. Det är nog lite olika kallt i olika delar av HBG, jag tog in mina pelargonier från balkongen först i förrgår. De har stått ute sedan i mars så de fick i af en lång säsong.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.