0 306 visningar

19 svar

Dagens trattisskörd!

Elsy i Skellefteå

12 nov 2007 kl. 13:41

Detta lyckades jag få ihop idag på min skogspromenad!

0

"JAS"

12 nov 2007 kl. 14:05

Tog du hand om den stackaren, så ensam den ser ut att vara där i det otäcka vita?

0

PiaFia

12 nov 2007 kl. 14:07

Särligt mycket snö!!!

0

lilla my

12 nov 2007 kl. 14:14

Oj! Det blir visst att sitta och rensa hela kvällen ;)

Försmädligt med att snön kom så tidigt i år….

0

GretheF Skåne

12 nov 2007 kl. 14:49

Hur har du tänkt dig att servere den och hur stort är midagsselskabet????????????? gräddstuvat

0

anitha

12 nov 2007 kl. 14:56

Elsy!
Om du inte orkar rensa själv, så kan jag komma och hjälpa dig.

Det verkar vara mycket snö.
Tror du att det är kört för oss nu?

0

Lena M

12 nov 2007 kl. 15:29

Nyss hemkommen ifrån en liten runda här i hemskogen, Gästrikland.
Knepigt att plocka svamp med vantarna på och kallt om fingrarna ändå, men vad gör de. :o)

0

anitha

12 nov 2007 kl. 15:40

Nä,det gör inget. Så där såg trattisarna ut som jag plockade i lördags. Men det fixade sig bra.

0

Geraldine Palm

12 nov 2007 kl. 16:30

Var också ut en sväng igår vid Stenhamra och Färentuna, inga trattisar, men 3 små bruna frusna svampar, vet ej vad det var. Däremot fick jag för första gången i mitt liv se mistlar, helt otroligt, som stora runda bollar i träden. Synd att kameran inte var med. Idag är snötäcket borta i västra Sthlm, så än finns det hopp för en sista svamptur.

0

Elsy

12 nov 2007 kl. 16:34

Anitha jag tror inte att det är kört för oss än, snön kommer att tina bort!
Tack för erbjudandet om renshjälp ,men det fixar sig!

0

Elsy

12 nov 2007 kl. 16:36

Grethe! Sällskapet är på tio personer jag kör med gräsdstuvat och drygar ut om det behövs med Goliatmusseron!!!!!!!!!!!!!!

0

GretheF Skåne

12 nov 2007 kl. 16:56

Goliat har du sådana hur smakar dom???????????????  tur du kan dryga ut den, smaklig måltid

0

Elsy

12 nov 2007 kl. 19:31

Jag har jättemycket goliat och tycker väldigt mycket om den! Jag kan inte säga vad den smakar, bara att den smakar mycket, tar över smaken tillsammans med andra svampar. Den luktar tycker jag kardemumma MEN den smakar inte så!jag har svårt för att smakdefiniera den.

0

Tina N

12 nov 2007 kl. 20:47

Om du inte kan förklara smaken är det väl bättre att vi kommer o smakar själva.

0

GretheF Skåne

12 nov 2007 kl. 20:53

Håller med Tina

0

anitha

12 nov 2007 kl. 21:26

Det var en mycket bra idé, alla som vill smaka goliat åker till Elsy i Skellefteå. Det blir en lång resa för en del.
Vi som vill smaka t ex mandelkremla, mandelriska mm får väl åka ner till er.

0

Elsy

"JAS"

12 nov 2007 kl. 21:55

Jag skulle som många av de andra vilja testa Goliaten men det närmaste jag kommer dig är Huddik i vecka 10 sportlovet och då är det ju en “liten” bit kvar upp till dig. Men jag har kompisar på Brändön norr om Lule så man vet aldrig. Há dé!

0

Välkomna!

Elsy

13 nov 2007 kl. 09:49

Alla som är nyfiken på Goliat är välkomna!

0

Välkomna!

Tina N

13 nov 2007 kl. 10:06

Tack, då kan vi ta mandelkremlan hos mig.

0

Välkomna!

anitha i umeå

13 nov 2007 kl. 16:54

Tina!
Jag kommer jättegärna.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone