hej
vet inte om ni kan hjälpa mig ,iallafall jag undrar om ni vet vad det är för små gula svamp jag fått i min yuccapalm?
köpte den för över ett år sedan men nu plötstligen när jag vattnade så kom det upp en massa svamp,kan dom vara farliga för mig o växten?jorden ser ut att vara täckt med pollen. när jag pillade på svampen så luktade den riktig svamp. Var kommer den ifrån? Kan man behandla?
oerhört tacksam för all hjälp
Detta är rätt vanligt kolla tråden “Svamp i blomkruka!” sidan 10. Åtgärd låt Yuccan torka , jag menar vattna inte på ett tag så dör svampen och den är nog inte farlig om man inte äter den vill säga fast den kanske är 3***. Någon expert kanske tittar in på din tråd och ger dig ett svar.
tack för allas svar, uppskatas jättemycket-
jag ska försöka ta fler bilder MEN jag är rädd att den håller på o döda yuccan, för det blir mer o mer döda/gula blad på palmen,dom gulnar helt inifrån stamen, ut i topparna.det här med vattning ;jag arbetar visserligen med växter på en stormarknad o där sköter jag om växterna (får ju betalt för det ;-)MEDANS hemma så glömmer jag gärna bort dom, har bara torktåliga växter hemma.jycca o zamioculcas ;-) plus några orkidéer som aldrig blommar ;-(
så jag tror inte att jag vattnat för mycket,vattnar ungefär 1gång/månad för palmen är så stor o tung att jag inte orkar ta in den i badrum för ofta.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.